Diwallit ! Ar gerioù gallek n’int nemet ur skoazell. Gwell eo deoc’h tremen hepto.
Ur preder bev zo eztaolet dre ar brezhoneg. N’eo ket bet bepred pleustret an danvez e galleg ha ne kloto ket bepred resis ar gerioù gallek kinniget d’ ho skoazellañ.
Da luziañ an traoù n’eo ket bepred klasel an arver graet eus ar gerioù.
Hon digarezit da ziaesaat ho puhez a-ratozh kaer.
Kalz plijadur deoc’h ha trugarez deoc’h da lenn ar blog-mañ.
Ur roll eus an holl gerioù renket diouzh urzh al lizherenneg a vo kavet aze.
echu eo
Bena
un toull en egor
kerzenn……………………….mélodie
kerzennel……………………..mélodique
toser…………………………..percussionniste
mouezhiadegoù
dinaz…………………………..municipalité
reñverad……………………….exédent
skaoterezh…………………….lave vaisselle
stlenn…………………………..information
tolpad………………………….agglomération
a-zivout ar sorbienn livioù kroc’hen
arverañ…………………………utiliser, employer
dedreiñ…………………………évoluer, évolution
dezv…………………………….loi
eskoriñ…………………………émerger, apparaître
kenelel…………………………ethnique
maladur………………………..mouture, version
marvailh………………………..conte merveilleux
ribardenn………………………conte facétieux
stuzegezh………………………culture
stuziet…………………………..cultivé
spered ar breur gwenn
amparañ……………………….constituer
bevezer………………………..consommateur
diastuzer……………………….pesticide
dilouzaouer……………………désherbant
helv…………………………….profit
helvus………………………….profitable
hilzaskemmet…………………génétiquement modifié
hilzaskemmadur………………modification génétique
mezhurel………………………nutritif
uc’hek…………………………maximum
livioù kroc’hen
eskoriñ…………………………émerger, apparaître
maladur………………………..mouture, version
krouadur
amparañ……………………….constituer, former
framm…………………………..structure, organisation
skeud
dave…………………………….référence
derc’hennañ……………………représenter (c’hoariva da skouer)
finvez……………………………finalité, destin
rikoù…………………………….accessoires (arvest)
touellwel
ur bed kompez
rezid……………………………..liberté (philo)
kamm-digamm
rouantelezh ar re varv
dezerc’hañ………………………représenter, jouer un rôle
netra !
diskouez ar beziadoù
amveziadoù……………………..conditions, circonstances
beveziñ………………………….consommer
beziadoù………………………..existant, réalité, les faits
destuziadur……………………..acculturation
diampart………………………..maladroit
distuz……………………………inculte
emdarzhek……………………..spontané
emhevelebiñ……………………s’identifier
film kendoazhañ……………….documentaire
handerc’had……………………fiction
kalvezel…………………………technique
korvoiñ………………………….exploiter, tirer profit
leurennañ………………………mettre en scène
mavek………………………….utilitaire
pennaennoù…………………….principes
stuzegezh………………………culture
profoù ar vuhez
arbennigour…………………….spécialiste
arzaeladus……………………..critiquable
atoriñ……………………………récupérer
destuziañ……………………….acculturer
divezel…………………………..moral
divezelezh………………………morale
hollvedel………………………..universel
kravez…………………………..religion
stuzegezh………………………culture
gwengel ha sorbienn
arbennel………………………..étiologique
berrhoali………………………..éphémère, précaire, à la vie courte
bloc’heiladoù…………………..poncif
buhezañ………………………..vécu
danzeadur……………………..forme, chose fabriquée
dezrannañ……………………..analyser
diren……………………………réduire
divezelezh……………………..moralité
eskoriñ…………………………émerger
gourfouez……………………..prépondérance
gwengel……………………….mythe
gwerc’helezhioù………………réalités
kalvezel………………………..technique
kefredel………………………..intellectuel
kravez………………………….religion
liesek…………………………..multiple
lieselezh………………………..pluralité
mennout………………………..vouloir, décider, déterminer
personelaat…………………….personnaliser, personnalisation
pleustrek……………………….pratique
rezid…………………………….liberté (philo)
undoueat……………………….monothéiste
unventek……………………….unidimensionnel
roud 5
stenwezañ……………………..enregistrement du son
ent resis
arc’hadur………………………..revendication
buhezañ…………………………vécu
hontkenderc’hañ……………….dépassement
kealiadurezh……………………idéologie
soliañ……………………………prendre pour base
stuzegezhel…………………….culturel
treuzplakañ…………………….copier coller
me eo
anistor…………………………..non-histoire
arc’hadur……………………….revendication
askenderc’hañ…………………re-produire
dezrannañ………………………analyser
emouiziañ……………………….prendre conscience
eskoriñ………………………….émerger
framm…………………………..structure
gourlakaat………………………imposer
greanteladur……………………industrialisation
hontkenderc’hañ………………dépasser
politikouriezh…………………..science de la politique
reizhiad………………………..système
stadel…………………………..étatique
stuzegezh………………………culture
imor
daelerezhel…………………….dialectique
dezrann…………………………analyse
kealiadurezh……………………idéologie
politikaat………………………..politiser, politisation
c’ho, c’ho, c’ho
ambilher………………………..animateur
bloc’heilad……………………..poncif
c’hweluniadour…………………syndicaliste
dezrann…………………………analyse
diduer…………………………..amuseur
emouez…………………………conscient
gounezvouederezh…………….agroalimentaire
gouzañvat………………………passif, ent g. passivement
kefredour beveziñ……………..intellectuel de consommation
koskor…………………………..personnel
leterc’had……………………….métaphore, image
metoù, meteier………………….milieu, milieux
peurfoeltrerez…………………..pourfendeuse
saeriñ…………………………….monter (son, film)
stenwezad………………………enregistrement sonore
tadelour………………………….paternaliste
sonnañ ar bed
amva………………………………environnement naturel
arc’hañ……………………………revendiquer
dargouezh………………………..hasard
digembezus………………………incompatible
gwerc’helezh…………………….réalité, le réel
hollveliek…………………………totalitaire
hontkenderc’hañ………………..produire au-delà de ce qui existe
iziunad……………………………aspiration
kemplegouriezh………………….conformisme
kletadurezh………………………confort
nevid………………………………marché
rezid………………………………liberté
stirad……………………………..série (télé)
stuzegezh………………………..culture
roud 4
amaezhiadurezh…………………administration, services admin.
arc’hañ……………………………revendiquer
daranverezh……………………..publicité
dargouezh………………………..hasard
dezerc’hañ……………………….représenter, interpréter
forzh………………………………voie, file
goulezel…………………………..concéder, tolérer
gweledva…………………………paysage
kentidik…………………………..primitif
tolpad…………………………….agglomération
an dalled hag an olifant
deskard
bloc’heilad………………………..poncif
diren………………………………ramener à, réduire
reñverad………………………….excédent
trobarzh…………………………..périphérie
blog
distrujañ
bevezer……………………………consommateur
beveziñ…………………………….consommation, consommer
diforc’hekaat………………………différencier
kalvezour…………………………..technicien
kealiadurezh………………………idéologie
kellidel……………………………..financier
nevid……………………………….marché
yoc’h……………………………….masse, foule
roud 3
bec’hier……………………………chargeur
daspugner…………………………batterie d’accumulateurs
eneoù kaer
bevezin yoc’hek……………………consommation de masse
helvus……………………………….rentable
hollveziadel…………………………universel
korvoiñ………………………………exploiter
leviadurezh………………………….politique
tidek………………………………….arbitraire
roud 2
askenderc’hañ………………………reproduire, reprendre une production
andoniek…………………………….originaire, premier
kantreizhañ………………………….justification, légitimité
bevañ
dinaz………………………………….municipalité, administration
roud
kanteul………………………………..significatif
tuva……………………………………parc de stationnement
urzhiataer…………………………….ordinateur
war-c’hed……………………………en veille
trouz pe labour
arc’hadur……………………………..revendication
atoradur………………………………récupération
dedaolad……………………………..produit
emprañ……………………………….articuler
ent devoudel…………………………de fait
kantañ………………………………..circonscrire
leviadurezh…………………………..politique
stuzegezh…………………………….culture
trobarzh………………………………périphérie
goullo
dargouezhel………………………….aléatoire
rezidel………………………………..qui est liberté
sorbiennour
ambilher……………………………..animateur
anveliour……………………………..anarchiste
arallekadur…………………………..aliénation
atoradur……………………………..récupération
dieraezus…………………………….anesthésiant
gourlakaat……………………………imposer
kalvezder…………………………….technique
kenduañ……………………………..prendre fait et cause pour
rizhek………………………………..typique
ar bleiz gris
anistorek………………………………anhistorique, hors de l’histoire
atebegezh…………………………….responsabilité
bredelfennek…………………………psychanalytique
dedaoladur…………………………..produit
devoud……………………………….fait
kletadurezh…………………………..confort
ne gemerin ket ken hent ar skol
stuziet………………………………….cultivé
haroz
arbennigiezh…………………………..spécialité
bredelfennerzh………………………..psychanalyse
dezrannañ……………………………..analyser
goubarad………………………………abstraction
gwengel………………………………..mythe
gwengelouriezh……………………….mythologie
gwerc’helezh………………………….réalité
hollveziadelezh………………………..universalité
kealiadurezh…………………………..idéologie
kravez………………………………….religion
slam
gourlakaat……………………………..imposer
gwengelek…………………………….mythique
hennad………………………………..essence
staelad………………………………..statut, position
stuzegezh……………………………..culture
pevar brammer
esaouenn……………………………….parenthèse
stuzegezh, sevenadur, kultur ?
amgant………………………………….champ d’action
arzaelañ…………………………………discuter
bukañ…………………………………..cibler, prendre pour cible
daelerezhel…………………………….dialectique
dangorelezh……………………………subjectivité
eskoradur………………………………apparition, surgissement
eskoriñ………………………………….apparaître, surgir
finvez(ioù)………………………………finalité(s)
gwerc’helezh…………………………..réalité
hennad………………………………….essence, nature
hollveziadelezh…………………………universalité
iziunad…………………………………..aspiration
krai………………………………………brut
nevidadus………………………………négociable
ur wech e vo
gourstalig……………………………….superette
kellidel…………………………………..financier
kanaouennoù nemetken
arhent……………………………………signal
gourlakaat……………………………….imposer
kenduiñ………………………………….sympathiser, mont a-du gant
redius……………………………………obligatoire, contraignant
soliañ…………………………………….(se) fonder (sur)
stenwezhad……………………………..enregistrement son
stuzegezh………………………………..culture
war zigarez stiradoù
dezvarnus………………………………critique
diarsell…………………………………..perspective
handerc’had……………………………fiction
iziunad(où)………………………………aspiration(s)
kalvezour……………………………….technicien
kealiadurezh……………………………idéologie
oadour…………………………………..adulte
soliañ…………………………………….(se) fonder (sur)
stirad…………………………………….série(télévision)
stuzegezh………………………………..culture
liv ruz ha genou poazh
argelek…………………………………..symbolique
dedroadur……………………………….déroulement, évolution
rez………………………………………..libre (philosophie)
stuzegezh………………………………..culture
karantez
dargouezhek…………………………….aléatoire
efedus evel ar marv
damkaniezh……………………………..théorie
dedalvezet………………………………appliqué (dedalvezout)
dezerc’hañ………………………………jouer un rôle (théâtre)
emouiziek……………………………….conscient
gwerc’helezh……………………………réalité
kalvezderioù……………………………techniques
kealiadurezh……………………………idéologie
kellidel…………………………………..financier
kletadurezh…………………………….confort
remzad…………………………………carrière
yael……………………………………..positif
e-dalc’h an diaoul
buzad(où)………………………………profit(s)
kletadurezh…………………………….confort
stuzegezh………………………………culture
sujidi, sujed…………………………….dominés, dominé (sujañ, sujer, sujerezh)
treuzplakadur………………………….emprunt (d’idée), copié-collé
tudoniour………………………………ethnologue
emaint
skeudennva…………………………..salle de cinéma
c’hwerv
amgant………………………………..zone d’action
arc’hwelañ……………………………fonctionner
politikaet………………………………politisé
tidek…………………………………..arbitraire
toulloù er sorbiennoù
arbennigour………………………….spécialiste
emouezañ……………………………prendre conscience
loezel…………………………………lacunaire
maladur………………………………version, mouture
rizh……………………………………type
an hini bihan kamm
arlez………………………………….marge
arlezat………………………………..marginal
dargouezh……………………………hasard, aléa
devoudet…………………………….déterminé
distuz…………………………………inculte
dodenn………………………………thème
gwerc’hañ……………………………agir
gwerc’helezh………………………..réalité
hollveziadelezh……………………..universalité
maladur……………………………..mouture, version
remzadiñ…………………………….faire carrière
stuzegezh……………………………culture
yael…………………………………..positif
disadorn
dargouezh…………………………..aléa, hasard
derc’hennañ………………………..créer une fiction
dezerc’hañ………………………….jouer, représenter
dezrannañ…………………………..analyser
gourzhtreiñ………………………….subvertir
gwerc’helaat………………………..réaliser
iziunadoù……………………………aspirations
kalvezoniezh………………………..technologie
kaougantañ…………………………ratifier, entériner
kevezerezh…………………………concurrence
kletadurezh…………………………confort
kuntellad……………………………répertoire
liesegezh……………………………multiplicité
nevid………………………………..marché
nevidus……………………………..apte à faire l’objet d’un marché
stuzegezh…………………………..culture
kevnidenn
atebeg……………………………..responsable
lieselezh……………………………pluralité
stlennegezh………………………..informatique
an toer
oliadusted…………………………traçabilité
arall
koublad
bloc’heilad…………………………cliché, poncif
daranverezh……………………….publicité
dezerc’hañ…………………………jeu, interprétation
ezreolder……………………………exception
savelenn……………………………règle
trobarzh(ioù)………………………..périphérie
glav
enkadenn
arc’hwelerezh………………………fonctionnement
goprañ………………………………salarier, payer un salaire
kelennerezh………………………..enseignement
postañ………………………………investir
paour
dangorel……………………………subjectif
diwerc’hek…………………………inefficace, inactif
gwerc’helaat……………………….rendre effectif, réaliser
gwerc’helezh………………………réalité, ce qui existe
stuzegezh………………………….culture
flour
an ti e penn ar peul
damkaniezh………………………..théorie
dezrann…………………………….analyse
Albertine
moger
beziadoù (ar)……………………….la réalité, les faits
aze emañ an dalc’h
ganniaded
arc’hwelioù………………………….fonctions, fonctionnement
arzaeladus…………………………..contestable
buzad………………………………..bénéfice
dezerc’hañ…………………………..jouer, représenter
dodenn………………………………thème, sujet
ganniad………………………………figurant
gwask………………………………..presse
handerc’hadenn…………………….fiction
kadouriezh…………………………..tactique
kantañ………………………………..circonscrire
kempoell……………………………..cohérent
load…………………………………..site
moederezh…………………………..propagande
perzhiat………………………………participant, engagé
skogus……………………………….qui a de l’impact, mobilisateur
stenwezhañ………………………….enregistrer le son
stlenn…………………………………information
stuzegezh……………………………culture
talañ…………………………………..payer
darvoudenn
arlez…………………………………..marge
dedalvezout………………………….appliquer
keitat………………………………….moyen
leurennadur ar marv
amleur………………………………..coulisse
araezioù kehentiñ……………………moyen de communication
arvez………………………………….aspect, forme
danvezioù krai……………………….matières premières
daranverezh………………………….publicité
dargouezh……………………………hasard
dezerc’hañ…………………………..représenter
dezrannañ……………………………analyser
diorreadur……………………………développement
diveradus…………………………….ingérable
emhevelebiñ…………………………s’identifier
helv……………………………………profit
kalvezouriezhoù……………………..technologies
kealiadurezh…………………………idéologie
kedveno……………………………..opinion publique
leurennañ…………………………….mettre en scène, mise en scène
metou, metaouioù, meteier…………milieu(x)
seveniñ………………………………réaliser, réalisation
stuzegezh……………………………culture
trivliadel………………………………affectif
unventekaat…………………………unidimensionnaliser, unidimensionalisation
antronoz
trobarzh(ioù)………………………..périphérie(s)
chatal
anistorek…………………………….anhistorique, sans effet dans l’Histoire
arc’hadur(ioù)………………………revendication(s)
arvez………………………………..aspect
bloc’heilad………………………….lieu commun
destuziadur…………………………acculturation
diarveradus…………………………inutilisable
emframm……………………………structure
erlerc’hiañ………………………….remplacer
glad…………………………………patrimoine
gwerc’hek………………………….réel, effectif
gourlakaat…………………………..imposer
hil……………………………………filiation
kevanekadur……………………….intégration
korvoerezh…………………………exploitation
koskor………………………………personnel
moederezh…………………………propagande
pleustriñ…………………………….exercer, pratiquer
rez…………………………………..libre
stuzegezh…………………………..culture
trobarzh…………………………….périphérie
ur bed all
atebeion…………………………….responsables (atebeg)
erounit………………………………appliquer
framm……………………………….structure
gwerc’helezh……………………….réalité
gwerinel……………………………..démocratique
gwerinelezh…………………………démocratie
hanbarzh……………………………ségrégation
kletadurezh…………………………confort
perzhiadur………………………….participation
saviad………………………………situation
spirus……………………………….nécessaire, qui convient
stuzegezh…………………………..culture
va zamm loar bihan
kêriekaat……………………………urbaniser, urbanisme
ur paotr evel ar re all
lennegezh ha lennegezh
anienel………………………………dans la nature de
daelerezhel…………………………dialectique
dedroadur………………………….évolution
derc’hennad……………………….représentation
destuziañ…………………………..acculturation
diatebek……………………………irresponsable
digembezus………………………..incompatible
diintrudu……………………………sans initiative
gouzañvat…………………………..passif
gwerc’helezh……………………….réel, réalité
kanniad……………………………..figurant
penndudenn………………………..personnage principal
sevenadur…………………………..culture (actif), seveniñ
stuzegezh…………………………..culture (mœurs), ober
an aourgi 1 ha 2
an trizekvet krampouezhenn
bevvaek……………………………..biologique
matezh ar bed
aozioù………………………………..conditions, aozioù labour
kenavo Brusel
amgant………………………………champ, sphère d’action
arlez…………………………………marge
beveziñ……………………………..consommer
bloc’heilad………………………….cliché, lieu commun, poncif
diwerc’hañ………………………….rendre inefficace
entuañ………………………………adhérer (à des idées)
helv………………………………….profit
kenduañ……………………………prendre parti, prendre fait et cause…
seveniñ……………………………..réaliser, em-(soi), ken-(en commun)
skoriad……………………………..assisté
stuzegezh…………………………..culture
gweladennour
berrdresañ…………………………..croquis, croquer
ensavadekaat……………………….instituer
erbar…………………………………scénario
kenwerc’hañ………………………..mise en scène, mettre en scène
eskoriñ………………………………émerger
skogus………………………………qui a de l’impact, frappe l’esprit
stuzegezh…………………………..culture
war zigarez Le Corbusier
adeiladour………………………….architecte
adeiladouriezh……………………..architecture
amveziadoù………………………..conditions, circonstances
atebeg………………………………responsable
buzad………………………………profit
dangorel……………………………subjectif ≠ objectif : ergorel
darvennus………………………….exigeant
dinaz……………………………….municipalité
diemouez…………………………..inconscient
hollveziadel………………………..universel
kletadurezh………………………..confort
metou………………………………milieu social
tisaverezh………………………….construction, secteur du bâtiment
trobarzh……………………………périphérie
bandennoù treset
amkan……………………………..objectif
brastres……………………………croquis
ensavadekaat…………………….institutionaliser
gourzhtreiñ………………………..subvertir
hiladur……………………………..lignée
kalvezerezh……………………….technique
keflusker…………………………..moteur
lankad……………………………..étape
liesventegezh……………………..pluridimensionnalité
nevid……………………………….marché
pemont…………………………….50
stuzegezh………………………….culture
Sant Jos
bern war vern
adeilad…………………………….bâtiment, construction
adeiladouriezh……………………architecture
amparañ…………………………..constituer
dargouezh…………………………hasard
heneuz…………………………….gracieux, bien fait
pavioù marc’h
derc’hennañ………………………représenter
vakañsoù
adeiladur………………………….architecture
amparañ…………………………..constituer
c’hoariva daou wenneg
gwerc’h……………………………effet, rendre effectif, efficience
gwerc’hel………………………….effectif, existant
gwerc’helezh……………………..réalité
bale
paotadur…………………………..prolifération
bevet ar priedoù nevez
bev
arouezel…………………………..symbolique
dargouezhel………………………aléatoire, qui contient du hasard
dassonwezourez…………………échographiste
devoudañ…………………………causer, déterminer, entraîner
hontkenderc’hañ…………………apporter au-delà de ce qui existe
terkañ……………………………..aménager
den
dezerc’hañ……………………….représenter, jouer un rôle, fiction
gwerc’hañ………………………..agir sur le réel
urzhaz…………………………….hiérarchie
maouezig yaouank
arc’hañ……………………………revendiquer
arlez……………………………….marge
destuziañ…………………………acculturer
dizenekaat……………………….déshumaniser
gwazerezh foran…………………service public
tredangeuziañ……………………électrocuter
tredanlazhañ……………………..exécuter par l’électricité
Abardaez Meur
anistorek…………………………..anhistorique
arbenn gwerc’hel…………………raison réelle
arbenn lakadel……………………raison alléguée
arc’hañ…………………………….revendiquer
dezerc’hañ………………………..interpréter un rôle (abadennoù)
difretañ…………………………….agiter
divoz……………………………….insatisfaction, malaise
ganniad……………………………figurant
gwerin……………………………..peuple (tud)
gwerinelezh……………………….démocratie (renad : régime)
an denig bihan mousc’hoarzhus
Sant-Denez
abuzenn……………………………dérivatif, distraction, détournement
lugan……………………………….slogan
nijadenn Ikarus
gouel ar yezhoù
gevredigezh veveziñ………………société de consommation
kehentiñ……………………………communiquer
perzhek……………………………qualifié
yezher………………………………locuteur
komz brezhoneg
amgant…………………………….zone d’action
araez kehentiñ……………………moyen de communication
dave……………………………….référence
digembezus……………………….incompatible
holgant…………………………….sphère d’influence
hollveziadel………………………..universel
nevid……………………………….marché
pleustr……………………………..pratique
rez………………………………….libre
soliañ……………………………….se fonder sur
gortoz
tuadur………………………………orientation, tendance
treuzwelusted
dezerc’hañ……………………….représenter
ezvevennañ………………………évincer, exclure
gourzhtreiñ……………………….subvertir
traezenn………………………….objet, article
trobarzh…………………………..périphérie
amwastoù
amwastoù………………………..dégâts collatéraux
arvar………………………………lakaat en arvar : risquer
dezerc’hañ……………………….jouer un rôle
alleluia
lieselezh………………………….pluralité
skeudenn
neptu……………………………..neutre
Sancho Kic’hote
atoradur………………………….récupération
danzeadur……………………….préparation, arrangement, traitement
diempradur……………………..désarticulation
diharzveli………………………..pouvoir absolu
diroudennañ…………………….se fourvoyer, s’égarer, se perdre
disleberidigezh………………….détérioration, dégradation
endalc’had………………………contenu
ersav…………………………….réaction
kadarnaat……………………….confirmer
kenderc’had…………………….produit, production
leviadurezh………………………politique, leviadurezh armerzhel, leviadurezh kulturel
reizhveli………………………….légitimité
piklamm
bevenn………………………….limite
deverad…………………………dérivé
dezerc’hañ……………………..représenter, interpréter (un dudenn)
egor……………………………..espace
eskoriñ………………………….apparaître, émerger, naître
kammzerc’hañ…………………illusionner (krouiñ ur c’hammzerc’h, ur merzhout all)
kenwerc’her……………………metteur en scène (ren a ra pep tra, koroll, gouleier…)
leurenner……………………….metteur en scène (war al leurenn)
savlec’hiadur…………………..position, situation
sodell…………………………..routine
emzivac’hañ
traezenn……………………….objet
kaezhed park ar guinnârou
argerzh………………………..processus
atebegezh…………………….responsabilité
dezvad………………………..statut
emzalc’h………………………attitude
helv…………………………….profit
kaezhed………………………..captif
kammgemeradenn…………..méprise
kedveno………………………opinion publique
morianetaer…………………..négrier
morianetañ……………………traite des nègres
paramantour………………….armateur
prederiañ……………………..réflexion
saviad…………………………situation
stuzegezh…………………….culture
stuziañ………………………..cultiver
skrivañ
arvariñ………………………..douter, remettre en cause
dispac’her……………………révolutionnaire
framm………………………..structure
pleustr………………………..pratique
rezid………………………….liberté
stuzegezh……………………culture
sorbienn vorian…
azasaat……………………….adapter
araezioù kehentiñ……………moyens de communication
dafar………………………….matériaux
deraouad…………………….débutant
diampart……………………..maladroit
diduamant……………………distraction, loisir
difraostañ…………………….défricher
distuz…………………………inculte, sans culture
hevelebiñ…………………….identifier
hollvedel……………………..universel
kaezhed……………………..captif
kalfichat……………………..bricoler
maladur……………………..version, mouture
stuzegezh……………………culture
teul…………………………..document
gerioù diaes…
poz………………………….petit mot, couplet, ha post en degouezh-mañ
hun
adeilad……………………..immeuble, bâtiment
ranndi………………………appartement
bezoud an egor
angweladus………………..invisible
arvest………………………spectacle
bloc’heilad…………………cliché, lieu commun, poncif
dezerc’hañ………………..interpréter
egor………………………..espace
foran……………………….publique
frankaat……………………libérer, décoincer
kalvezder………………….technique
kenvaotadur………………articulation, ster hollek
kenvell…………………….articulation, eus ar c’horf
gourlakaat………………..imposer
traezenn………………….objet
diarselloù diniver
arvester…………………..spectateur
bezoud…………………..existence
dammstumm…………….ébauche
diarsell……………………perspective
egor………………………espace
stummer………………….modeleur
stumm pri………………..modelage
ur c’hi c’hoazh
rizh……………………….type
ne ouzer ket
gourleur…………………grande surface
helv………………………profit
palvataerezh……………manipulation
reizhiadek………………systématique
savadur…………………bâtiment, immeuble
stuzegezh………………culture
stuziet…………………..cultivé
uc’hek…………………..maximum
ur vari-vorgan…
advalañ…………………reprendre, réécrire, nouvelle mouture…
arbennigour……………spécialiste
arvez……………………aspect
azonañ…………………caractériser
buhezadur……………..vécu, bevañ an traoù
buhezañ………………..vivre par expérience, vécu
dezrann…………………analyse
enbarzhet………………approprié, intégré, lakaet e-barzh
eskoriñ…………………apparaître, surgir, naître
framm………………….structure
hollveziadelezh………..universel
kalvezour………………technicien
kletadurezh……………confort
rezidek…………………porteur de liberté, rezid : liberté
saviad………………….situation
seveniñ………………..réaliser, construire
skorañ…………………soutenir, aider, assister
ki kartoñs
asvan…………………..semblant, illusion
kilwerenn………………lunette arrière
rezid……………………liberté, perzh oberiant mab-den ≠ frankiz
Yeun Elez
dargouezh…………….hasard
trebad…………………persistance
stuzegezhioù
addanzeet…………….remanié, refait
anistor…………………non-histoire, hors histoire
arbennigour…………..spécialiste
argerzh………………..processus
askenderc’hañ……….reproduire, evel astommañ ha n’eo ket adtommañ, réproduire
beveziñ……………….consommer
dargouezhded……….caractère aléatoire
diorreadur……………développement
ezkoret……………….issu, surgi
hil……………………..filiation
hilad…………………..lignée, prolongement
hollveziadel…………..universel
hontkenderc’hañ…….dépasser, dépassement
iskenderc’had……….sous-produit
istorekaat…………….historisation
iziunad………………..aspiration
kealiadurezh………….idéologie
kefredour……………..intellectuel
kenderc’hañ………….produire
kevuziet……………….rémunéré
piaouel………………..propre, propriétaire
remziad………………..génération
stuzegezh……………..culture
treuzpadout…………..perdurer, durer, continuer
yoc’h…………………..masse, foule
ien, ion…
ambuzenn…………….passe-temps, hobby
dezerc’hañ……………interpréter, jouer
gerdarzh………………étymologie
kalficherezh…………..bricolage
kealiad………………..idée, concept
moederezh……………propagande, bourrage de crâne
stadegel……………….statistique
teul…………………….document
treuzplaket……………copié collé, imité, emprunt direct, treuzplakañ : pleustr kefredel al lezireion
aon
danzen………………..préparer, élaborer, construire
diersav………………..absence de réaction
diles…………………..authentique, véritable, non trafiqué
divoz…………………..manque, insatisfaction ≠ boz
eskoriñ………………..naître, émerger, apparaître
farlotañ………………..trafiquer, bidouiller
war ar straed
daranverezh………….publicité
fred……………………kaout fred, avoir du boulot
gavr…………………..grue (de chantier)
gourleur………………grande surface, gourstal = grand magasin, gour = grand, très grand, démesuré…
seveniñ……………….réaliser, gant ur ster oberiant
dre ar prenestr
deveizañ…………….interpréter
egor………………….espace
eztaol………………..expression
gourloet……………..superposé (gourloañ)
luc’h…………………lumière
luc’hsae(où)…………rétine(s)
lurelloù gwarellek…..bandes magnétiques
sten………………….son
stenel………………..sonore
kroazhent
netra…
arz hag armerzh zo heñvel…
arbenn(où)…………..raison(s), cause(s)
buzad(où)……………bénéfice(s)
finvez(ioù)……………finalité(s)
gopr(où)……………..salaire(s)
gourzhtroet………….subverti(gourzhtreiñ)
helv…………………..profit
iziunadoù……………aspirations
kevredadour………..sociologue
traezenn(où)………..objet(s)
saveteit an dud !
troioù kaer Saturnin…les aventures de Saturnin
skramm ar skinwel….l’écran de la télé
ristenn skingomz……chaîne de radio
klevell………………..microphone
kevredigezh…………société
badadao
an dro gaer betek amañ… à suivre…
ar gwazerezh kenwerzhel le service commercial
herberc’her ………………… hébergeur
kalvezour(ion) ……………… technicien(s)
kemennad ………………….. avertissement, avis
ketal ………………………… interface
ketal merañ ………………… interface d’administration
kleurenn(où) ……………….. dossier(s)
malad ………………………. courriel
poz …………………………. message court, note, amañ evit post a zere a-hend-all
restr(où) ……………………. fichier(s)
rouedad …………………… réseau, amañ evit internet a zere a-hend-all
sac’hadenn ……………….. panne